dinsdag 24 april 2012

Na acht maanden terug in de bouwput - After eight months delay

Welkom!
~~~~~
Welcome!


 Vorig jaar zomer was Huize Zondagssteek een ware bouwput, want ik was druk doende mijn zo lang gewenste 'In Holland staat een huis' quilt te maken.
Twintig blokken maakte ik met de hand en ieder blok dat klaar was, prikte ik boven de bank met spelden in het behang; het laatste op 9 augustus.


Last Summer I was busy 'building' 20 blocks of Homespun Houses for my houses quilt.
Every finished block was pinned  to the wall, into the wallpaper, above my settee, adding the last one on August 9th. 

*******

 Een maand later, op 8 september 2011, prikte ik met zo'n handige, kromme quilt veiligheidsspeld in mijn vinger, waardoor het voorgoed gedaan zou blijken te zijn met het echte handwerken.

  Gelukkig ben ik nu, bijna acht maanden later, in het rijke bezit van een heuse QRR, die het voor mij mogelijk maakt, om de draad in de bouwput op te pakken en mijn 'In Holland staat een huis' quilt af te maken.
 Gisteravond heb ik alle blokken op volgorde gelegd en genummerd, de banen en blokjes gesneden voor de infrastructuur :>) en kan ik nu beginnen, om op mijn QRR de huizenblokken aan elkaar te zetten!
Vanavond ga ik plankgas van start.


One month after delivering the last block, on September 8th. 2011, I got caught by that nightmare with the curved basting pin, causing serious injury on my right hand, which meant (as became clear in these nearly eight months) those had been my final hand stitches.


But, now I am the happy owner of a QRR, which is my new and fabulous tool on the building-site that will help me finish the building job.
Yesterday evening was spent cutting corner stones and sashings and tonight I'll press the pedal to the bottom for a flying start!

 *******

 Fijne avond en groetjes!
~~~~~
Enjoy your day or evening.
Cheers!

19 opmerkingen:

  1. Yeah!! So glad you can go back to "building" - they are such cute little houses!!

    Cheers!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat je weer verder kunt met die mooie huisjes! Maar wat is toch een QRR, ik heb geen idee! groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. I am so glad you are able to get back to this great project and make your houses quilt. Your new machine is so perfect for you and I can sense you smiling as you write about what you can do again, perhaps in a different way, but you are back to sewing/quilting. I'm so happy for you.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het ziet er in elk geval wel heel leukuit. Succes met verder bouwen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou gas met die hap, fijn dat je het toch prettig vind om met de naaimachine aan de slag!Maar ja, hij is natuurlijk ook fantastisch hé die machine....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat je er weer zin in hebt. Het ziet er nu al heel leuk uit....

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Vroem vroem.... en gaan.
    Ben heel benieuwd naar het resultaat!
    Je zou in Almere moeten komen wonen, daar zijn ze gek op nieuwe huizen, straten en wijken bouwen. ;-)
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Veel plezier met je huisjes.
    met zo'n QRR, moet het een fluitje van een cent zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn dat je het nu weer op kunt pakken. En dan nog wel in gesmeerd tempo met je QRR. Veel plezier, wat zul je ervan genieten!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een pri toch allemaal kan veroorzaken, maar ik ben blij dat je weer aan de steekjes kan als is het op den elektrieke toer! Veel plezier en ik ben heel benieuwd hoe het eruit gaat zien, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Fantastisch dat je het patchworken weer kunt oppakken, al is het dan op een iets andere manier. Het blijft toch een prachtige hobby en je quilt wordt prachtig!
    Groetjes, Marjo
    mbwquilts.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O Jeanneke wat een schattige huisjes en wat een mooie kleurtjes hebben ze. Ik ben zo benieuwd hoe het geheel er uit gaat zien.
      Geweldig dat je in een korte tijd zo handig geworden bent op je naaimachine dat je al die kleine stukjes netjes aan elkaar kunt krijgen. Het lijkt mij behoorlijk ingewikkeld.
      Hartelijke groet!

      Verwijderen
  12. Veel succes, ik ben benieuwd naar het resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. dit is wel de gezelligste bouwput van nederland!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Die zien er gezellig fris en vrolijk uit
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. so cute, cannot wait to see the finished piece!

    BeantwoordenVerwijderen