zondag 13 januari 2013

Zo steekt Mevrouw Zondagssteek op zondag ook nog eens wat op!

Welkom!
~~~~~
Welcome!



Vandaag was er een handwerkmarkt in Burgum, in Buurtcentrum Kiehool, 
waar ik eigenlijk wel heel graag naartoe wilde.
Nu ligt Burgum een kilometer of zeventien bij Huize Zondagssteek vandaan, dus da's niet naast de deur en aangezien ik geen auto heb, de normale lijnbus naar Burgum op zondag niet rijdt, of je moet al over Leeuwarden willen reizen met overstappen, wat ook nog eens een hoop geld extra kost, 
besloot ik om half twaalf vanmorgen de fiets te pakken en maar eens te kijken of ik er zo kon komen.
Vóór ik uiteindelijk vertrok had ik al bijtijds de aardappelen geschild, de spruitjes schoongemaakt, een chocoladepuddinkje gekookt en de rollade gebraden, want ik had al zo'n donkerbruin vermoeden, dat ik na vierendertig kilometer fietsen en een beetje op die markt neuzen, geen tijd en puf meer zou hebben om nog lang in de keuken te gaan staan.
Dat was dus allemaal lekker (!) geregeld.

Het was koud, helder, zonnig weer, dus ik kon echt genieten onderweg op de fiets en na vijf kwartier stapte ik de Kiehool binnen, waar ik in de drukte meteen pardoes tegen Pauline opbotste, die er een vriendin hielp met het geven van vilt workshops.

Na me helemaal verlekkerd te hebben bij kraampjes en demonstraties aan quilten, vilten, breien, kantklossen, weven, spinnen en wat al niet meer en een klos quiltgaren voor mijn visgraat bij Jellie te hebben gekocht, ben ik weer de trappen afgezakt naar de begane grond van de Kiehool, waar ik een workshop vilten heb gedaan bij Pauline.
Nog nooit had ik gevilt met een t, dus zo viel er vandaag, op zondag, voor mij, Mevrouw Zondagssteek,
zowaar nog iets op te steken.
 En leuk dat het was!
Ik maakte een groot, warmgeel, hart. 
Geboren op 14 februari, ben ik gek op alles wat een hartvorm heeft ( toevallig? ) en ik vind het enig, dat ik nu ook een zelfgevilt hart aan mijn verzameling toe kan voegen.


There was a craft fair today at Burgum, a village some 17 kilometres from where I live, and since I don't own a car, and no direct bus connection is scheduled on Sundays, I decided to go there by bike. 
Quite a ride, I can tell you.
Before I left home at half past eleven this morning I already had prepared dinner, peeled the potatoes, the Brussels sprouts,  baked the rolled beef and cooked a chocoalte pudding for dessert.
I thought that made sense and a quick and well cooked dinner :>)

The weather was wonderful; breezy, cold and sunny.
After a 75 minutes' ride I entered the 'Kiehool' craft market and oh my... was there a lot to enjoy!
After I had been watching demonstrations on felting, knitting on a sock knitting machine from 1920, lace-working, embroidering, wool spinning and what I have forgotten about by now, I went back down to the felting corner to take a one hour's class, where I made this yellow heart, shown above.

I was born on the 14th. of February and you know what?
I love everything heart shaped ( coincidence? ) and I am so happy I can add my first felt heart to my collection.
With a heartfelt Thank You to Pauline who taught me the first steps on the felting path.

***



Nu nog een beetje graatjes prikken, straks een lekker bakkie en niet te laat de koffer in.
En slapen? Daar lig ik nu, als zondagsrijder, dus echt niet wakker van!
Fijne avond nog en graag tot ziens.
Groetjes!
~~~~~
Thanks for stopping by.
Enjoy your day or evening and hope to see you soon.
Cheers!


Jeanneke

*

21 opmerkingen:

  1. wat een gezellig verhaaltje weer en wat is dat vilten leuk hè. Lekker kliederen met water en zeep.
    Heerlijk spruitjes hier kun je ze ook kopen maar het zijn kinderhoofdjes zo groot. Ze komen uit Holland staat op het netje, de lekkere kleine harde spruiten houden jullie zeker zelf........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi verhaal hoor, en jij hebt kunnen genieten.
    Toch mooi dicht bij Burgum voor je, maar fietsen is echt sportief.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sportief was je zeg!! Het was vandaag ook heerlijk weer. En wat een leuk hart. Ik heb nog nooit gevilt het lijkt me zo'n geklieder dus je moet het alleen buitenshuis doen. Hahaha...
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Jeanneke, jammer dat ik je gemist heb.Ik had Hans zo ver gekregen dat hij mee ging.Maar dat komt doordat Immy Koudstaal en haar man oude vrienden zijn.Zij maakt de viltfiguurtjes en geeft ook les.Ik ben ook bij Jellie geweest, wat een aardige vrouw.Ik heb ook nieuwe foto's op mijn blog gezet.www.quilthuis.blogspot.nl
    Morgen een fijne verjaardag

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt een geweldige dag gehad zo te lezen. Heerlijk voor je en voor straks slaap lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als ik dat had geweten, had je mee kunnen liften.. Wat was het er druk hé?!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. het was gezellig en druk,en het was leuk je in het echie een keer te ontmoeten...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk hart zeg. Slaap lekker en morgen een hele fijne verjaardag toegewenst.
    Liefs Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Good for you! That was quite the ride and then the wonderful Craft Fair! Your felted heart is very nice. I love hearts too, and now I know when it is your birthday!♥ I imagine that dinner you prepared ahead of time tasted very good by the time you got back home.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hart en je zou dus eigenlijk Valentina moeten heten! Geniet maar lekker na en voor straks: Welterusten! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Super, wat een sportieve daad op deze winterse zondag! Ik vond het enig dat je er was en dat je de workshop mee deed, je hart is prachtig geworden en je hebt het helemaal zelf gedaan, je handen hebben het gehouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Heel mooi hart is het geworden.
    Toch iets wat je vaker gaat proberen/doen?

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik zag je frobelen met het hart, het is mooi geworden, leuk hoor!
    Was gezellig je weer even te zien !
    groetjes
    Klazien

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ein schönes Herz hast du gemacht.
    Aber mir wäre es ehrlich gesagt zu kalt gewesen, die Strecke mit dem Rad zu fahren. :-)
    Liebe Grüße
    Renate

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Mooi hart is het geworden! En zeker zo bijzonder omdat je er zo'n flinke fietstocht voor over had.
    En, je maakt me wel nieuwsgierig, had je wel eens gevild met een d????:)
    Groetjes, Marjo B-W

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat een leuke dag heb je gehad. Je hart is er een mooi aandenken aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Denk zo maar dat je heel goed hebt geslapen vanacht, mijn complimenten hoor voor de flinke fietstocht op een toch wel koude winterdag! Maar je hebt het echt gezellig gehad zo te lezen en het hart is erg leuk! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een mooi hart is het geworden. Ja, het was de moeite (van het fietsen) wel waard hé!
    Volgend jaar weer, vast en zeker! :)

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Lief dat hartje; en goed gelukt!
    Liefs,Stella

    BeantwoordenVerwijderen
  20. What a fun outing!!! It would have been fun to ride with you! We don't bike here, always in the Pickup!

    Now I know why you are so sweet - born on "HEART DAY"!!

    Blessings

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat superleuk zo'n handwerkmarkt. Daar had ik ook wel heen gewild. Maar ja, ik zat te ver weg. ;-)
    Sportief van je hoor, om zo ver te fietsen.

    BeantwoordenVerwijderen