zondag 10 februari 2013

Hier wappert hij al!

Welkom!
~~~~~
Welcome!



Het is weer een prachtige witte wereld vandaag en goed koud, maar schitterend weer.
Er moest dus echt weer even een rondje gefietst worden.
Ik nam mijn fototoestel mee en vlak bij huis maakte ik de eerste, maar meteen ook de laatste foto's, omdat mijn toestel, door de kou bevangen, het na deze koninklijke kiekjes af liet weten voor de rest van de fietstocht.

Op minder dan vijf minuten fietsen van Huize Zondagssteek is de Dokkumer Vlaggen Centrale gevestigd, waar de produktie van de Kroningsvlag voor 30 april 2013 op volle toeren draait.

Buiten, voor de deur van het bedrijf wappert hij al:




It is a cold but white and wonderful world again today and that made me pull my bike out for a nice ride, taking my camera with me.
These pictures above are the first, and the last as well, I managed to take, as my camera froze almost immediately after I snapped these pics.

On the first photo you can see the building of Dokkum Flag Central Factory, where I don't know how many international and other kinds of flags are woven and printed.
April 30 2013 will be abdication day for Queen Beatrix,
Crown - Prince Willem Alexander becoming King of The Netherlands.

A special flag is being made at the Dokkum Flag Central Factory at the moment.
One is already waving in front of the building, as you can see.
It's the middle one on the pictures.

***



Ik zit bij te komen van twaalf kilometer fietsen, waarvan de helft tegen een stevige ijskoude wind in.
Met een grote beker, maatje badkuip :>), gember - hibiscus thee komt dat zeker goed!

Vanavond schuif ik een schotel witlof met ham en kaas in de oven, bak er een schaal krokante frietjes bij, waarna chocoladepudding met slagroom voor de afmaker mag zorgen.
~~~~~
I am kind of recovering now from a tough twelve kilometres bike tour in cold and windy weather,
warming me on a large mug, bath-tub size :>), of ginger-hibiscus tea.

For dinner today:
baked chicory in ham and cheese
home-made chips
chocolate pudding and whipped cream for dessert.

***



Fijne zondag verder!
Groetjes!
~~~~~
Hope you can enjoy a lovely Sunday!
Cheers!


Jeanneke

*

10 opmerkingen:

  1. Wat leuk, die vlaggen, laten we er maar goed van genieten, want hoe vaak maak je zoiets bijzonders mee als een troonsafstand en dan na een rijtje koninginnen ineens een koning! Dat koningschap maakt ons land toch net een beetje bijzonder, vind je ook niet?
    Prettig opwarmen, geniet van het restantje zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij zit dus op de eerste rang, wat vlaggen betreft. Je avondeten klinkt goed. Voor straks eet smakelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk die vlaggen daar. Ja das toch een bijzonder jaartje met een Koning.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou zodra hij te koop is gaan we hem kopen hoor. Reken er maar op dat het ook in huize Katermans een feest gaat worden.
    Groetjes van ons allemaal

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Knap hoor zo'n stuk fietsen doe het je vandaag echt niet na.
    De batterij van je toestel kan niet echt tegen de kou. Wat kan je er tegen doen je fototoestel onder je jas en eventueel onder je trui of vest dragen.
    Eet smakelijk voor strakjes,

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  6. The hot bath and tea sound perfect after a ride like that! And you dinner sounds delicious.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi, kan ik even meeproeven van het Oranjegebeuren in NL!!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat knap van je! Ik vond de 10 stappen naar de kliko al van je brrrrrr...
    Wat leuk dat ik door jou de kroningsvlag al heb mogen zien.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nu ik vond het echt waardeloos weer, veels te koud en de wind snijdend! Maar achter glas in de zon was het heerlijk! Ik vind jou wel stoer hoor! Geniet van je steekjes, groetjes
    Lida
    P.S. leuk die vlaggen!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een moed, doe het je niet na
    Fijne maandag gr joke

    BeantwoordenVerwijderen