woensdag 27 maart 2013

Hij is er klaar voor; ik nog lang niet!


Welkom!
~~~~~
Welcome!




Gisteravond om half elf hechtte ik het laatste draadje af.

En zó mag hij mij uiteinde-lijk een hemelse dienst bewijzen:






 
Yesterday evening at half past ten the final stitch on the binding was done.

My Fishbone quilt has got its finish; ready for its final and honourable task on the day my life will get its finish.

***



Het is een quilt met persoonlijke herinneringen geworden.

Ik ben er aan begonnen tijdens een workshop Jelly Roll quilt bij Jellie op 23 november 2012, de geboortedag ( in 1925 ) van mijn moeder.

Voor de achterkant heb ik de dekbedhoes gebruikt, die ik speciaal gekocht had voor op het bed, dat ik drie maanden in de woonkamer had staan, nadat ik aan darmkanker was geopereerd in 2010.

Hij is machinaal gepatcht en met de hand /  Vlerk gequilt, iets wat ik niet voor mogelijk had gehouden, nadat ik in 2011 voor lange tijd quilt-vleugellam was geworden door een quiltspeldenprik.

Na lang en veel oefenen om een alternatieve techniek in de vingers te krijgen, is het quilten toch mooi binnen handbereik gebleven.
Daar ben ik ontzettend blij mee.

En nu is hij dus klaar.

Voor mij ook een bijzonder moment.

In 1983, dertig jaar geleden alweer, op Witte Donderdag, kreeg mijn moeder van de
artsen in het ziekenhuis te horen, dat zij ongeneeslijk ziek was.
Op Goede Vrijdag, toen 1 april - hoe wrang -  kwam zij thuis, waar zij op 20 juni overleed.

Al met al is deze quilt voor mij dus een gedenk-, troost-, droom- en koesterdeken geworden, die, zoals gezegd, voor mij(n) uiteinde-lijk als rouwkleed zal dienen.
Een goed, gerust en rijk gevoel.

~~~~~

For my foreign readers:
please, use Google translator on the left side on my blog.

***


Morgen weer Zondagssteek Bee; ik verheug me erop!
Een fijne avond verder en graag tot ziens.
Groetjes!

~~~~~
  
Enjoy your day or evening and hope to see you soon.
Cheers!


Jeanneke

*

15 opmerkingen:

  1. Hij is prachtig geworden. Een quilt met zoveel herinneringen. Ik hoop dat hij nog heel lang niet gebruikt zal worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Laten we hopen dat je heel lang van deze quilt vol gedenkwaardige data, materiaal en ervaringen mag genieten, hij is erg mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het is een prachtquilt geworden. Waar jij hopelijk nog heellang naar mag kijken.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gefeliciteerd met deze prachtige en bijzondere quilt!!!
    En wat fijn,dat het gelukt is om weer handmatig door te quilten-wat een doorzettingsvermogen heb jij !!!
    Een gezellige Bee morgen.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. There is a beautiful story behind this quilt and I am so pleased you got it finished. I hope you get a lot of enjoyment out of using it.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. What a beautiful quilt. I am so impressed that you managed to adapt your hand quilting. A grand accomplishment!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie quilt geworden, zelfde patoon heb ik ook gemaakt.
    Groetnis Annie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtige quilt vol emoties en herinneringen en zo geweldig dat de vlerk het werk heeft kunnen verzetten!
    Gefeliciteerd met een heel bijzondere affo! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtig...en dat is er eigenlijk niet eens n goed woord voor...meer dan prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie quilt, nu al vol met herinneringen. Geniet van je quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige quilt, ga er nog maar heel lang van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat heb je dat prachtig opgeschreven.
    En de bijzondere quilt heb je ook prachtig gemaakt.
    Ik hoop dat hij je nog minstens 40 jaar toelacht. En dat je nog minstens 40 mooie quilts mag maken met je overwonnen Vlerk. (en meer)
    Fijne koude en misschien wel witte paasdagen gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Prachtige quilt met een ontroerend verhaal! Ik hoop wel dat je er nog lang van kunt genieten!! Fijne Paasdagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik krijg koude rillingen terwijl ik je verhaal lees!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ongelooflijk, wat mooi en wat knap!!!!!!!
    Heel veel groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen