dinsdag 15 oktober 2013

Hans Klok Blok

Welkom!



Zo zoetjesaan worden we bij Jellie op de Illusie cursus uiterst vakkundig ingewijd in de diepere dimensies van het quilten.

Vanmiddag het 'doorkijkblok' leren tekenen, knippen en plakken, waarbij we de lapjes uit onze eigen quilt goocheldoos gebruikten.

Dit is mijn eerste doorkijkoefening:



Je reinste Hans Klok Blok, of zie ik dat verkeerd?

***



Gistermiddag en -avond ben ik druk geweest op de naaimachine. 
Moest een paar Siggies maken om te versturen, wat ik altijd erg leuk vind, het maken zowel als het ruilen.

En ik legde de laatste hand aan een kussenhoes, die ik maakte van het Charm Pack 'Warmth' van Moda, dat ik een tijdje terug bij de Stitcher's Inn in Nunspeet kocht.



De kleuren zijn in het echt een stuk warmer.


Morgen verhuist het van de bank bij Mevrouw Zondagssteek naar het Atelier van Jellie aan de Doorvaart. 
Als showmodel, om een idee te geven van wat je met een Charm Pack en een Yo Yo maker zoal kunt doen. 


***



Nu als de rook de keuken in, als we vanavond rode kool met kruimige piepers en hachee willen eten.
Kwestie van gas aansteken en wat laatste snij- en roerwerken verrichten, want ik had alles al lekker voorbereid.

Eet smakelijk straks en graag tot ziens!


Jeanneke

*

8 opmerkingen:

  1. You have been busy! Love all of your sewing.
    xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig bankje wordt dat zo! Leuk kussen hoor....
    Groetjes Jellie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Druk, druk, druk, ik bewonder je zoveel als jij doet en maakt.
    Kussen is mooi geworden.
    Quiltgroetjes Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je doorkijkblok is goed geworden-petje af!
    En een heel gezellig zitje heb je daar met de quilt boven en de kussens op de bank.
    Is dat je kleinzoon linksboven bij het inktvisjesproject???
    gezellige avond
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!!! Je doorkijk-hans-klok-blok. Enig en hij is zeer goed gelukt. Daar mag je trots op zijn!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat is een echt koppie-erbij blok! Het is mooi geworden, ik vind je kleurkeuze ook super!
    Leuk kussen, dat zal inspireren tot het maken van yoyo's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een doorkijk-hans-klok-blok...De naam uitspreken is al net zo lastig als het blok zelf. Knap gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. te gek blok, pittig stukje werk. Best nog wel ingewikkeld!
    Heel leuk kussen zo, staat ook erg leuk op je bank.
    Veel plezier morgen.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen