vrijdag 15 november 2013

Bee-zigheden

Welkom!
~~~~~
Welcome!




Acht personen en een naaimachine stonden gisteren garant voor een gezellige en wederom produktieve Zondagssteek Bee.

Martine, Gea, Eelkje, Pietsje, Jannie, Herma en ik-zei-de-gek deelden ook nog eens in de feestvreugde van Naenkes verjaardag, afgelopen week, want zij trakteerde op levensgevaarlijk lekkers.
~~~~~
Eight visitors / participants at the Zondagssteek Bee, yesterday.
It was partytime (again and as always), as Naenke had her birthday last week and brought a lovely t(h)reat.



Naenkes Sterrenquilt
en 
haar traktatie ;>)


*





Jannies bijdrage voor een verzamelquilt, die gemaakt wordt voor een camping in Enschede
(meen ik).

*




Herma's Illusie.

Let ook even op die verrukkelijke voorraad stoffen in de Quiltkoffer kast op de achtergrond.
En dat is nog maar een tiende, denk ik, van het huidige aanbod in Jellies Lappenlusthof.


*






Gea 's Storm at Sea wordt, nee ìs, een plaatje.
Jammer, dat hij niet eerder klaar is, want hij had perfect gepast in de tentoonstelling
 'Sterren wijzen de weg' in Volkssterrenwacht Burgum.

Wat vind je van het scheepje, dat zij in het hart van het middenblok quiltte?


*





Eelkje

*





De Illusie van Mevrouw Zondagssteek werd afgebiesd en meteen van een tunnel voorzien.
~~~~~
Mrs. Zondagssteek sewed the binding, adding a tunnel at the same time to her Illusion.


Gisteravond heb ik een label gemaakt en opgenaaid, nu is hij klaar!
Ik ga mijn labels voortaan maken in de vorm van een Siggy; toepasselijker kan het niet.
Dat is tenslotte een 'Signature Block'.
~~~~~
I added the label, so I've got a finish.
Illusion completed :>)

***



Sue liet gisteren weten, dat mijn Christmas Swap Postcard eindelijk aangekomen was.
Daar had de post twee en een halve week voor nodig; wat je noemt 'snail mail'!
Als je wilt zien wat ik haar stuurde, kijk dan even op haar blog, want ik ben de foto die ik ervan had gemaakt kwijtgeraakt.
~~~~~
Sue finally received the Christmas Postcard I swapped with her.
It took two and a half weeks to get there.... snail mail!
Please, hop over to Sue's blog to see what she received, since I lost the only picture I took of it before it was put in the mail.

***



Nu als een witte tornado door mijn huis, want die storm is nu al weken 'at sea' gebleven...
Een opgeruimd, stofrollenvrij Huize Zondagssteek is onderhand een regelrechte illusie.

Een fijne dag gewenst en graag tot ziens!
~~~~~
Enjoy your day or evening and hope to see you soon!


Jeanneke

*







8 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijke benaming: lappenlusthof. Die houden we erin!
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie creaties en dat scheepje erin vind ik gaaf! Sterkte met het opruimen van het stof en een fijn weekend,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooie foto's laat je weer zien van jullie Bee-werken.
    Heb ook even bij Sue gekeken, mooie kaart heb je voor haar gemaakt.
    Succes met alle huishoudelijke werkjes, misschien morgen weer lekker met de lapjes aan het stoeien.
    Alvast een fijn weekend gewenst, groetjes, IngridR

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooi hoor. Dat is toch elke keer een feestje om al het moois te zien.
    Fijn weekend Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooie werkstukken laat je weer zien. En die taart lijkt wel een cirtoencheesecake, mijn favoriet.....

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat prachtig allemaal. Ik vind vooral die storm at sea prachtig. Zeker met het scheepje, zo toepasselijk. Waar komt dat patroon vandaan?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je hebt een stel creatieve dames om je heen verzameld, Jeanneke, heerlijk om zoveel moois op een tafel te mogen hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er allemaal weer mooi uit, ook de kerstkaart die je gekregen hebt.Ik heb een quiltje in de hal hangen met de spreuk
    "A MESSY HOUSE IS THE SIGN OF A HAPPY QUILTER", hoef ik me ook niet te schamen als het door het quilten wat stoffig is. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen