woensdag 3 juni 2015

Vlerkvriendelijkvlottevlinders


Welkom!


Een nieuw koppeltje vlinders vloog vandaag 
tegen de muur van Huize Zondagssteek op.
Ik had een nog vlottere manier bedacht om ze te maken.

Niet twee lapjes met de goede kanten op elkaar naaien,
een  stukje open laten en keren, 
wat een hoop gepeuter in de hoekjes met zich meebrengt.

Nee, 
gewoon twee lapjes, verkeerde kanten op elkaar,
op een halve centimeter van de kant rondom op elkaar stikken
 en de 1/2 cm. naadtoeslag met de kartelschaar afknippen, 
vlak langs het stiksel.

Vouw vervolgens de vlinders als aangegeven in


Zet links en rechts de vleugel met een speld vast en stik 
aan weerskanten van het midden de vleugels met de onderliggende lagen
in één keer vast:

 

En vliegen maar...


*
Je kunt ze in alle mogelijke afmetingen maken. 
Voor deze vlinders gebruikte ik lapjes van 7,5 cm. x 11,5 cm. 
Met mooie vlindertjes als resultaat.
Mijn lapjes waren in de hoogte 4 cm. korter dan in de breedte,
wat naar mijn ervaring en smaak een mooier resultaat gaf, 
dan de later gemaakte vlinders in de elders op internet geadviseerde afmetingen 
in een verhouding van 3 : 4.

Heb ik dat duidelijk gezegd? 

Gesnopen?

Dan laat ik nu mijn masjientje nog even lopen!

***



Fijne avond verder voor nu,
welterusten voor straks
en 
geniet van het zomerse weer, 
dat ons voor morgen beloofd is.

Groetjes 
en 
graag tot ziens!


Jeanneke

*

6 opmerkingen:

  1. WoW, dat is knap van je! zo eenvoudig en super leuk om te maken.

    Welterusten en geniet van de mooie dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zo. Erg passend de gekartelde rand

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke vlindertjes maak je! Leuk sfeerplaatje ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. deze zijn nog leuker en makkelijker te maken.
    Suus vin ze zo leuk ze gaat kijken of ze op haar siggymiddenstuk passen.
    Dank je wel voor de TIP.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Jeanneke. Het zijn leuke vlindertjes en redelijk snel te maken. Bedankt, Tony

    BeantwoordenVerwijderen