dinsdag 29 december 2015

2015...


...loopt op zijn eind.

Het is een gedenkwaardig jaar.

Het jaar waarin ik mijn zestigste verjaardag mocht vieren.
Voor mij, als kind van een moeder die maar zevenenvijftig geworden is, 
was dat meer dan bijzonder.

Het is ook het jaar, waarin ik voor het eerst als grote meid,
 en inmiddels ook al Oma, 
alleen, met achtendertig wildvreemden in een bus op vakantie ging.

Wat begon als toch wel een beetje een waagstuk 
pakte uit als een regelrecht succes.
Een zo groot succes, dat ik volgende week
mijn zomervakantie voor het nieuwe jaar ga boeken.
Ik ga, bij leven en welzijn, 
naar het land waar ik 41 jaar geleden, toen ik er een poosje woonde,
 mijn hart aan verpand heb:
Noorwegen.

Dat wordt sparen...
En met zuinigheid en vlijt de nodige €'s vergaren!
Die gaan dit keer niet in de gewone oude sok,
want ik heb een andere uit de stopmand gevist:
 een oude Noorse sok :>)

***


2015...

...was voor mij als moeder een lang, zwaar jaar, met veel zorgen, moeite en verdriet.
Gelukkig kon ik toch altijd mijn zegeningen blijven tellen 
en die zijn voldoende om 
hoop en vertrouwen te houden op uitkomst, het goede, het best mogelijke. 

Zo kan ik het jaar 2015 in gezondheid, tevreden, opgewekt en met een gerust hart afsluiten. 
En dus het nieuwe jaar met goede moed, hoop en vertrouwen ingaan.

Dat is meteen ook mijn wens voor ieder mens.

***


Met liefs
en
graag tot ziens
in
2016!


Jeanneke

*


11 opmerkingen:

  1. Voor jou en je familie een mooi, gezond en liefdevol 2016 toegewenst. Liefs frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  2. NORWAY!!!
    2016, you will be so filled with specialness, we can barely wait for you to arrive. Peace, love and hope...bring it on!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. As another year closes, both good and not so good events have made us who we are. Like other years, it has shaped our personalities and limited our sleep! May the next year be much more good than bad, may good health be yours and may our families prosper. A trip to Norway will be a highlight, good for you!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik doe met je mee, tel al mijn zegeneingen ensluit alles af van 2015 en wij beginnen vol goede moed aan 2016.
    Een hele fijne jaarwisseling voor jou en je gezin.
    Liefs Leontien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Alle goeds, gezondheid en creatief 2016

    BeantwoordenVerwijderen
  6. It has been quite a year for you, but you have come through it great!God has seen your through much and you have come through it all and emerged stronger, in many ways. I'm so pleased to hear of your trip to Norway being planned for 2016. How fun that will be.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow, wat een spannend plan voor volgend jaar! Heerlijk, dat je er dit jaar zulke goede ervaringen mee gehad hebt, dat je het aandurft om weer te gaan. En dan, Noorwegen, super! Nu nog een beetje terugkijken op het enerverende jaar 2015 en dan snel weer vooruitkijken! Loslaten, wat niet anders kan en positief doorgaan...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Vanuit Zweden wensen wij, jullie een heel gelukkig Nieuwjaar en een heel gelukkig en gezond 2016

    Liefs Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nieuw jaar nieuwe kansen. Als dit jaar in de zelfde lijn gaat zoals het vorige eindigde dan gaat het heerlijk de goede kant op.
    Heel veel plezier en een gezond 2016 Jeanneke.

    Groetjes,
    Marga♥

    P.s. de Vlinderquilt komt echt wel af dit jaar, rustig aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ook voor jou de beste wensen voor een goed, gelukkig en gezond nieuwjaar!
    groetjes, Conny

    BeantwoordenVerwijderen

  11. allereerst heel veel (handwerk)geluk in 2016.
    Even de vraag beantwoorden die je op mijn blog stelde; als ik teveel doe word ik ziek. Nu met de feestdagen heel veel gedaan en heel veel indrukken opgedaan en heb een overvol hoofd. Als ik een paar dagen rustig aan doe komt t weer goed. Heel jammer maar t is zo. Maar ik verheug me heel erg op vanavond kijken naar Downton Abbey. liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen