donderdag 8 juni 2017

50 Jaar

Welkom!

50 Jaar geleden, in de zomer van 1967, leerden wij elkaar kennen in de 'proefklas',
een drie dagen durend toelatingsexamen voor de middelbare school, 
MMS St. Walburg in Groningen, die kort daarna op zou gaan
 in het (Sint) Maartenscollege in Haren. 

Riny kwam uit Martenshoek bij Hoogezand en ik uit de stad Groningen.
Allebei werden we toegelaten; van schoolgenoten werden we klasgenoten en
vriendinnen.

En dat bleven we.


1971, 4e klas MMS.

Riny, met bril, zit op de tweede rij onder het witte streepje.
Ik, met beugelbekkie, sta op de achterste rij, onder het witte streepje.

***


Afgelopen tweede Pinksterdag was ik op Schiermonnikoog
( voor het eerst van mijn leven, nou ja zeg! ) 
om daar samen met Riny
ons 50-jarig vriendschapsjubileum te vieren.

***


Daar is ook deze foto genomen, die ik van de week als klein kwisje postte:



Céline en Ineke hebben gereageerd, geraden en goed geraden!
Van de week gaat er een verrassinkje de deur uit voor jullie.
Céline, laat jij nog even weten, waar ik het voor jou naartoe kan sturen?

***

Bij die ene foto is het natuurlijk niet gebleven,
daarom volgen er hier nog een paar van de 100 die ik er geschoten heb.


De paden op, de lanen in en daar zien we 
de Noordertoren



***


Zicht op zee



***


Het eiland vanaf het strand bij laagwater gezien...


.....



...waar de stormachtige wind het zilvergrijze zand woest over het strand voortjoeg



***


Nog één keer omkijken.
Is het niet schilderachtig?



***

Terug door de duinen...



...namen we het pad langs 
de Zuidertoren
waar
een  'schiere monnik'  de top siert


***


Bijzonder natuurschoon op 'Schier'


Ik sta versteld van de foto's die mijn eenvoudige cameraatje  kan maken.

***


Twee volkoren broden zijn gerezen, klaar om de oven in geschoven te worden, 
dus ik zeg gedag
en 
graag tot ziens!


Jeanneke

*





6 opmerkingen:

  1. En dat wilde ik dus net hier schrijven, dat je foto's er geweldig mooi uitzien. Prachtige plaatjes en met "gevoel"genomen!Oh ja, en dank je wel (alvast ;-) )

    Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie foto's!
    Ik wil nog altijd naar een Waddeneiland op vakantie, naar aanleiding van jouw mooie foto's wordt het Schiermonnikoog!
    Ik heb je inmiddels een mailtje gestuurd!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Your photo's are magical. Thanks for sharing, hope you are well!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 3 dagen toelatingsexamen voor de MMS. Dat is nogal wat. Maar wat leuk, zo'n goede en lange vriendschap. Mooie foto's. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Jeanneke.
    Was op zoek naar MMS st.Walburg en kwam daardoor op jouw blog terecht. Grappig, ik herkende de oude klassenfoto, ik zit 2 plaatsen links van Riny.
    Ik ben Riny jaren geleden tegen gekomen en hoorde al dat jullie nog steeds contact hebben, nu al 51 jaar dus, geweldig.
    Groetjes uit Groningen , waar ik nog steeds woon. Judy Janssen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een verrassing, Judy; en òf ik jou nog ken! Heel erg leuk, dat je hier gereageerd hebt. Omdat ik niet weet hoe ik met jou in contact zou kunnen komen, doe ik het ook maar even via mijn blog.
      Groetjes uit Dokkum!

      Verwijderen