donderdag 5 juli 2012

Nostalgie van A tot Z - Dutch nostalgia


 Welkom!
~~~~~
Welcome!


 Niks te melden, geen steek te doen met dat benauwde weer.
Lezen, dat is het enige...
Begon het voor jullie ook hiermee?
~~~~~
Nothing special to tell and no stitching to do in this clammy weather.
All I can do is read...
My first A B C






Het boekje van vroeger thuis heb ik niet, maar toen ik dit zag liggen,
heb ik het meteen gekocht en nu lees ik mijn kleinkinderen er uit voor, 
tot ook zij het letterlijk en woordelijk mee kunnen lezen :>)
~~~~~
The original edition from my childhood is not in my collection.
I am reading my grandchildren from this new one I was so happy to find a couple of years ago.
Till they can say this Dutch A B C to the letter :>)

 *******


 Bedankt voor je bezoek!

Misschien vind je het wel leuk, 
om ook eens een kijkje te nemen op

 Een fijne dag gewenst en graag tot ziens.

Groetjes!
~~~~~
Thanks for stopping by!

Maybe it's also worth paying a visit to

 I wish you all a wonderful day; hope to see you soon.

Cheers!

***
 


11 opmerkingen:

  1. Het is inderdaad een stukje van vroeger. heerlijke tekeningen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ken het boekje wel, maar wij hadden het thuis niet, bij ons werd voorgelezen (door mijn vader!) uit de Sprookjes van Andersen en dat was echt fantastisch!
    Fuijne dag en hier is het een stuk afgekoeld, dus eerst maar strijken en dan steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Yep, ken het helemaal uit mijn hoofd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat boek had ik ook toen kon leerde lezen. Dat was in 1956! Leuk om het nog eens terug te zien, sommige zinnen schieten me weer te binnen.
    Is het opnieuw te koop?

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb eerlijk gezegd geen ideee of ik dat boekje ooit heb gehad. Misschien was het niet christelijk genoeg????

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, en ik heb het nog steeds in mijn bezit!

    Groetejs van Betsie!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ja,dat heb ik ook.En er was nog een boekje met een blauwe voorkant met daarop een meisje.Boog ze niet voorover naar een baby?
    Moet het maar weer eens opzoeken.
    gezellige dag.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Rie Cramer blijft altijd leuk, dit boekje had ik natuurlijk ook en het is nog steeds verkrijgbaar. A is een aapje dat eet uit zijn poot,
    B is de bakker die bakt voor ons brood... heerlijk die nostalgie.
    Inmiddels is het drastisch afgekoeld en ik denk dat je weer heerlijk in de lapjes bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I apologize for the delay with which I'm sending you the siggy. But are you sure it will come soon. I visited your blog, you're really good, congratulations.
    If you want to return the visit this is my blog:
    http://saladiquiltatura.blogspot.com
    Ciao from Italy
    Flavia

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Jeanne, helaas kan ik niet bij je nieuwe berichtje reageren, daarom doe ik het hier. Je achterdeur ziet er weer gezellig uit. Geniet er maar fijn van. Ik ben zeer benieuwd naar je bowles.
    Liefs Jacqui

    BeantwoordenVerwijderen