dinsdag 26 maart 2013

Bies en Beslag - Binding and Batter


Welkom!
~~~~~
Welcome!



Vanmiddag ben ik hiermee bezig geweest, op weg naar de Paas Affo.
~~~~~
This is what I've been working on this afternoon.
I am sure I'll have a finish by Easter day.









***



En is het niet vurrukkuluk, zoals Loni Marije vrijdag hielp met de voorbereidingen voor het pannenkoeken bakken?
Ik ben niet zo van de pannenkoeken, maar haar kan ik wel òpvreten.
Ze draagt het schort, lekker opgetrokken tot onder haar oksels, dat mijn vriendin Barb mij voor de kerst, afgelopen jaar, stuurde.
~~~~~
Isn't she adorable, my granddaughter Loni Marije?
Last Friday she helped with the preparations of a pancake dinner party.
She's wearing the apron my friend Barb sewed and sent me for Christmas last year.



***



Nu gauw de eerste zoomsteekjes maken en dan als de gesmeerde bliksem rauwe andijvie stamppot in elkaar draaien; da's een vlugge, voedzame en voordelige maaltijd.
Moeders oude, vertrouwde gehaktbal erbij en dat overheerlijke zjuutje...

 Ik hoef niet uit te leggen, waar ik me vanavond, na de vaat, op stort :>)

Fijne avond en graag tot ziens!
Groetjes!
~~~~~
Before I'll hurry to the kitchen to prepare dinner, which will serve raw andijvie - potato mash,
I want to sew the first stitches on the binding.
My special, secret recipe and famous meat ball in its lovely gravy will make our dinner a perfect one.
Never had any better :>)

No need to tell you what I'll fill my evening hours with after dinner and doing the dishes.

Enjoy your day or evening!
Hope to see you soon.
Cheers!


Jeanneke

*

13 opmerkingen:

  1. Yaay you are up to the binding!! Well done! Your grand daughter looks adorable in her apron :-) Hope you enjoyed your dinner - happy stitching!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je houd de spanning er wel in. Op het totale plaatje moeten we nog even wachten.
    Oh en pannenkoeken lust ik wel maar ik kan ze niet bakken.
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gezellig die hulp bij het pannenkoeken bakken.
    Je Quilt vordert dus lekker.
    Groetjes Frederika

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd naar je affo! Leuk, die kleine meid aan het mixen;) Veel plezier vanavond met het afwerken!
    Groetjes,
    Marianne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Als d ekleine meid zo goed bezig is zijn ze natuurlijk heerlijk!!
    Ben benieuwd,... naar je affo,..

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke foto van je kleindochter.
    Veel succes met de bies eraan zetten.
    Je hebt mooi gequilt!!
    Fijne avond.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Veel plezier met de bies vastzetten. Wat een schat van een kleindochter heb jij!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een schatje en wat is ze geconcentreerd bezig! Je quilt wordt prachtig! Wij aten lasagne met veel groente, en weinig vlees....

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je Quiltschiet al aardig op-die is met Pasen wel klaar!
    Wat lief zoals je kleindochter daar staat te mixen.Niet meer op de naaimachine gewerkt?
    succes met de laatste loodjes.
    groetjes,Truus uit Drenthe

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heb onlangs ook stamppot gemaakt, mag niet volgens ons dieet, maar een winter zonder stamppot is niet door te komen! Wat een heerlijk kind en wat een enige foto!
    Fijne dag
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Succes met het afmaken van de quilt. Wat schattig zoals je kleindochter geconcentreerd bezig is.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Succes met je affo. De pannenkoeken van de kleine meid waren vast erg lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Your granddaughter is adorable, dinner sounds delicious and your quilt is beautiful!

    BeantwoordenVerwijderen